رب انار

مطبخ خانومی

رب انار

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

رب انار

موادلازم:

انار دان شده                      3کیلو

آب                       1پیمانه

نمک                     3ق چ

نکته:

اگر رب انار ترش دوست دارین انار ترش تهیه کنین و اگر رب انار شیرین دوست دارین انارتون باید شیرین باشه و اگر ملس دوست دارین از ترکیب هر دونوع ترش و شیرین استفاده کنین.سعی کنین انارهاتون خوشرنگ و قرمز باشه.البته من انار خیلی ترش گرفتم و متاسفانه خوشرنگ هم نبود.

طرز تهیه:

انارهای دون شده رو توی قابلمه می ریزیم و آب ونمک روهم بهش اضافه می کنیم و روی حرارت می ذاریم.هروقت جوش اومد شعله رو کم می کنیم .حرارت رو کم می کنیم تا هم ریز ریز بجوشه و انارها نرم بشن وهم سر نره.بعداز یکساعت انارها کاملا نرم شدن پس داخل صافی یا آبکش می ریزیم و از صافی رد می کنیم تا وقتی که فقط دونه های سفید انار باقی بمونن.درست مثل صاف کردن لواشک.

آب صاف شده انار رو دوباره داخل قابلمه می ریزیم و می ذاریم روی حرارت ملایم تا ریز ریز بجوشه و رب غلیظ بشه.کف روی رب رو هم می گیریم.یادتون باشه اگه شعله رو زیاد کنین فورا سر می ره و زحمتتون هدر می ره.

وقتی رب غلیظ شد یک شعله پخش کن(دمکش فلزی) زیر قابلمه می ذاریم و در قابلمه رو هم می ذاریم و با همون حرارت ملایم یکساعت رب رو می پزیم اینبار می خوایم رنگ رب از حالت قرمزی دربیاد وسیاه بشه.اینبار نگران سر رفتنش نباشین چون حرارت خیلی ملایمه و رب هم غلیظ شده پس سر نمی ره.

امیدوارم آموزش امروز مفید واقع شده باشه...



موضوعات مرتبط: انواع رب و سس ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 آبان 1395برچسب:انواع رب و سس, | 19:10 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.